I dette prosjektet har jeg designet en nettside for Norges nasjonalparkkommuner, en forening som fokuserer på lokal verdiskaping og næringsutvikling gjennom merkevaren Norges nasjonalparker. Nettsiden fungerer som et viktig arbeidsverktøy samt en presentasjon av de 24 nasjonalparkkommunene og 5 nasjonalparklandsbyene, som sammen utgjør en viktig del av Norges naturarv og lokal økonomisk utvikling.
Nettsiden er designet i tråd med foreningens designmanual, og med sterkt fokus på brukervennlighet. Det visuelle uttrykket er skapt for å reflektere foreningens profesjonalitet og dens tilknytning til de naturskjønne omgivelsene i Norges nasjonalparker. Min rolle i prosjektet var å utforme det visuelle uttrykket, mens teknisk utvikling og implementering ble håndtert av Pixlweb.
Målet med designet var å skape en intuitiv og informativ brukeropplevelse som ikke bare fremhever hver kommunes unike egenskaper, men også fremmer foreningens overordnede mål om å støtte lokal økonomisk vekst og samfunnsutvikling gjennom naturbaserte opplevelser.